Choď na obsah Choď na menu
 


Renovácia VW - Kdf 82 Kübelwagen

     Pustili sme sa do prvej renovácie najznámejšieho nemeckého vojenského vozidla, ktoré skonštruoval Ferdinand Porsche. Vyvinul ho po odložení výroby civilných Volkswagenov vo Volfsburgu v čase, keď sa všetko podriaďovalo zbrojeniu a výrobe pre ozbrojené zložky III. ríše. Značku VW na KDF-Wagen (Kraft  durch Freude - Radosťou k sile) nechal zmeniť sám A. Hitler. V období rokov 1940-1945 sa vyrobilo 50 435 kusov Kdf 82. Po skončení vojny toto nové označenie zaniklo a do dnes sa používa VW. Cena Kdf 82 bola v dobe výroby 2 780 ríšskych mariek (RM).

Obrázok

Základné technické údaje

Vzduchom chladený štvorválcový motor. Objem motora - 1131 cm3 alebo 985 cm3. Výkon motora - 18 kw - 25 k alebo 17 kw - 23,5 k. Motor typ Ottomotor VW B-4 uložený vzadu. Manuálna 4-stupňová prevodovka. Hnacia náprava - zadná. Objem nádrže - 40 l. Pneumatiky - 16 x 5,25. Spojka - suchá, kotúčová. Brzdy - bubnové ovládané lankami. Max. rýchlosť 80 km/h. Spotreba paliva 8 - 8,5 až 10 l/100 km

Rozmery: Dĺžka - 3740 mm, šírka - 1600 mm, výška so strechou - 1665 mm, výška bez strechy - 1111 mm, rázvor náprav - 2400 mm, hmotnosť bez PHM - 725 kg, celková hmotnosť - 1175 kg, svetlá výška - 290 mm